thestand.co.il

עיצוב נקודת מכירה- יצירת חווית קנייה אחרת



בעידן בו נקודות מכירה הן משמעותיות כמו החנויות עצמן, יש חשיבות עצומה לאופן בו מעצבים את הנקודה ולמקום בו ממקמים אותו


סיבוב קצר בכל קניון, מגלה, שחלק גדול מהמאמץ של החברות הגדולות במשק (עיתונים, חברות סלולר, חברות טלוויזיה ועוד) מופנה אל קהל הלקוחות, לא דרך חנויות קבועות, אלא דרך נקודות מכירה שונות. כפי שנראה בהמשך, יש חשיבות עצומה לא רק למוצר שמשווקים באותה נקודה, אלא לאופן שהנקודה מעוצבת וכן למיקום שלה.

בטרם נגיע לשאלה כיצד יש לבצע
עיצוב נקודות מכירה, על מנת למשוך גולשים, נסביר תחילה מדוע נקודות מכירה משמעותיות יותר עבור החברות הגדולות מאשר חנויות רגילות, למרות שלכאורה בנקודת מכירה אפשר למצוא הרבה פחות מוצרים ושירותים מאשר חנות.

ניקח לדוגמא חברה כמו פלאפון, לה יש מרכזי שירות בכל עיר גדולה, מרכזים קטנים בקניונים וכן נקודות מכירה בקניונים ורשתות שונות. כעת נלך צעד קדימה. אם אתם מבקרים בקניון, אתם זוכים לראות את פלאפון, בלי שתגיעו למרכז השירות שלהם. אם אתם לקוחות שלהם אז גם אתם וגם הם מרוויחים, אתם זוכים לקבל שירות בלי לחכות בתור, והם זוכים לתשומת הלב שלכם, ברגע אחד. זה נקרא נראות. אגב עלויות אחזקת נקודת מכירה היא זולה יותר מאשר חנות, שכן כל מה שנדרש זה איש מכירות ורישיון לאחזקת נקודת מכירה.

על אותו בסיס אגב , אפשר לחשוב על קיום נקודת מכירה במקומות אחרים, לדוגמא פסטיבלים, שווקים, ירידים וכדומה. מקומות אליהם חברה לא תוכל להגיע ללא הקמת נקודת מכירות או סטנד מיוחד. כיום אגב, רוב החברות הגדולות מקצאות כסף רב מתקציב השיווק שלהם לנקודות מכירה, אומנם יש לכך ביקורת מצד חלקים מהציבור שחשים שחברות תופסות את המרחב הציבורי שלנו, מנגד, ציבור הקונים נהנה מאפשרויות צריכה רבות יותר.


כיצד מעמידים נקודת מכירה בצורה טובה

עיצוב נקודות מכירה, היא כמעט פונקציה בפני עצמה בכל התחום של שיווק. זה התחיל למעשה בתור
עיצוב סטנדים בחנויות ורשתות מזון והמשיך עם עיצוב נקודות שלמות. כיום אגב אפשר למצוא בתוך רשתות עצמן נקודות מכירה של חברות שונות (אם נחזור לדוגמא הקודמת, הרי שבתוך הום סנטר נמצא נקודות מכירה של פלאפון, בתוך אופיס דיפו נמצא גם כן נקודות מכירה של חברות סלולר שונות).

עיצוב נקודות מכירה הוא במהותו עניין שיווקי. כל צעד ושעל בו נגזר מרעיון שיווקי שבראשו עומדת מטרה אחת, למשוך את קהל הלקוחות אל הדוכן ולגרום לו לקנות משהו, מוצר או שירות.


טיפים לנקודות מכירה

נקודה ראשונה – מיקום

אומרים שעל מנת שציור יימכר הוא חייב להיות ממוקם במקום מרכזי בתערוכה אחרת איש לא יראה אותו.  
הדבר נכון גם לנקודות מכירה. הם חייבים להיות במקומות מרכזיים בקניון או ברשת, אחרת איש לא יראה אותם. לכן עיתונים ידאגו להקים נקודות מכירה ליד דלתות הכניסה, ליד מדרגות נעות, ולא נגיד ליד השירותים...

נקודה שנייה – חלל הדוכן

השאלה מה תפקיד העובדים בנקודה. האם מדובר באנשי מכירות, ומכאן שאין צורך בחלל של הנקודה, מאחר ועל העובדים להסתובב ולמשוך לקוחות או שמא מדובר באנשי שירות , ואז החלל צריך להיות מרווח, נעים, גדול, כדי שהם יוכלו לעבוד ויהיה ניתן להציג את מוצרי החברה.

נקודה שלישית- מיקום הלקוחות

כאן עולה שאלה אחרת, מה אנחנו צריכים מהלקוחות, שיקנו וזהו או שהם צריכים לקבל הסברים על המוצר. ובכן בעוד הדבר הראשון לא ידרוש מהם לשבת, הדבר השני כן, ולכן צריך לוודא שיהיה להם מקום לזה.

נקודה רביעית – פרסום

עיצוב נקודת מכירות חייבת לקחת בחשבון, שהנקודה היא שלט פרסום. היא צריכה להיות צבועה בצבעי הרשת, להציג את הלוגו של הרשת, להציג את סמלי הרשת. אחרת היא מאבדת מחשיבותה.

נקודה חמישית – עזרים

כדי למשוך קונים, יש  להציג בפניהם את המוצר, לכן הנקודה צריכה לכלול מדפים לתצוגה נוחה של המוצר.


לסיכום, כאשר מחליטים על הקמת דוכן מכירות, יש לחשוב במונחים של הקמת חנות בשטח לא שיגרתי.
חשיבה נכונה וניצול נכון של המקום, יאפשר לנקודה להפוך להיות נקודה חמה, בלשון התחום

 

 



09/02/2011    thestand.co.il
פורום סטנדים

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר thestand.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2018 thestand.co.il כל הזכויות שמורות
אתר סטנד מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום הסטנדים
מחפשים חברה לעיצוב סטנדים? מלאו את הטופס וקבלו הצעות
אנחנו עובדים עם חברות מתקני תצוגה בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!