מתקני תצוגה
» מאמרים וחדשות
» מערכות תצוגה - גם ריהוט חנויות מוכר
מערכות תצוגה - גם ריהוט חנויות מוכר
נכתב בתאריך: 08/05/11 , עודכן בתאריך:20/08/23
אם עיצוב לוכד את העין, אז מתקני תצוגה גורמים ליד לקחת את מה שהעין רואה. כן, גם הנוחות של הלקוח תורמת למכירה.
מערכות תצוגה חיוניות לא רק מבחינה פונקציונלית. מתקני תצוגה מהווים מעל ל-90% מן הריהוט הנראה לעין הלקוח במרבית החנויות ובתי העסק שמתרכזים במכירת סחורה, ולכן בין אם אתם בעלי מכולת פשוטה, קונדיטוריה עילית או חנות המתחמחה בסוג אקזוטי במיוחד של מוצרי טבע, מערכות תצוגה תשפענה מאוד על חווית הלקוח שלכם. לפניכם כמה סוגי מתקני תצוגה מעניינים.
הבסיס- מתקני קיר
4 מתוך חמשת מעצבי הפנים העסקיים עימם התייעצנו המליצו להתחיל מבחירת מתקני הקיר. קריות הם באופן טבעי האופציה הראשונה שאנו חושבים עליה במטרה לנצל שטח מקסימלית, אולם חשוב מאוד לזכור כי לא תמיד כל המרבה הרי זה משובח.
באופן כללי, והדבר תקף כפליים לגבי מערכות תצוגה צמודות קיר, הרבה מוצרים פירושם חלוקת תשומת הלב של הלקוח, שאליה כדאי להתייחס כאל גודל קבוע ופחות או יותר בלתי ניתן לשינוי, בין מוצרים רבים.
מחקרים שנערכו במחלקת מנהל העסקים של אונ' ניו יורק (NYU) הראו כי לקוחות שניסו לבחור מוצרי צריכה בסיסיים (מים מינראליים, לחם, חלב) העדיפו כמובן מגוון, והביעו מורת רוח כאשר מבחר המוצרים היה פחות מ-3. מאידך יותר מ-8 מוצרים, או כאשר צפיפות המוצרים עלתה על 4 לשדה ראיה, גרמו לתחושות בילבול וחוסר אונים ברוב (מעל ל80%) הנבדקים.
הפתרון הוא כמובן להתאים מתקני תצוגה צמודי קיר לפי המסר שאתם רוצים להעביר: עושר בחירה אל מול אקסקלוסיביות, יוקרה אל מול מחיר משתלם. מסרים שיווקיים ניתן להעביר באמצעות שילוב סוג אחר של מערכות תצוגה, שילוט (דוגמאות ניתן למצא כאן: http://www.momo.co.il/gallery.htm).
המחיר של מתקני תצוגה שכאלה נע בין 500-2000 ₪ למטר קיר, והם מיוצרים על ידי רוב החברות בתחום בישראל (ביניהן בוכנוולטר- , סטיקי , ומומו).
מילוי שטח- מתקני רצפה
בהנחה שעוד נשאר לכם שטח פנוי אחרי הקירות, ניתן להעלות נצילות ופונקציונליות על ידי מערכות תצוגה בדידות, או בפשטות מתקני תצוגה מבוססי רצפה.
כמה כללים חשובים, שוב כמאמר חז"ל "כל המוסיף גורע", כאשר כל הנתונים להלן מבוססים על מחקרים בתחום הפסיכולוגיה הארגונית והשיווק:
- הרווח בין טורי מתקני תצוגה צריך להיות לפחות 1.5מטר נקי. במידה ומדובר על מקום בו צפויים לעבור אנשים רבים או אנשים עם עגלות קניה/ילדים, הרווח המינימאלי הוא 2.5 מטר לכל הפחות.
- תאורה צריכה להגיע בצורה שווה לכל רמות המתקן, מה שניתן להשיג על ידי תאורה פנימית (מייקר את המתקן ב20-100% ודורשת עלויות תחזוקה לא זניחות) או מבנה מדורג (חיסרון: תופס יותר שטח).
- גובה המוצרים מושפע מאוד מקהל הצריכה. מחקרים מצאו כי נשים מתייחסות בראש ובראשונה למוצרים בגובה 1.2-1.8 מטר מן הקרקע, ואילו גברים מוגבלים עוד יותר, 1.5-1.9 מטר מן הקרקע בממוצע. ילדים לפני גיל 10 מתקשים מאוד בצפיה במוצרים שגובהם מעל ל1.8 מטר מן הקרקע.
פעמים רבות היצרניות מסבסדות חלק או את כל העלות של מתקני תצוגה, בתנאי שהן מקבלות שטח פרסום אקסקלוסיבי.
הערכה היא, שככל שמתקן התצוגה נמצא קרוב יותר למדף המוצר, כך יש סיכוי שהלקוחות יקנו אותו