אני בשלבים של הקמת סטנד עם תכשיטים. הבנתי שאני חייבת לשכור מנהל חשבונות ורואה חשבון ויועץ מס. איך בוחרים אותם ועל מי מהם ניתן לוותר?
למעשה מדובר בשלושה בעלי מקצוע שונים לגמרי. נתחיל מן המנהל חשבונות: כל מה שמנהל חשבונות עושה מותר גם ליועץ מס או רואה חשבון לעשות, אבל מנהל חשבונות יעשה את זה הרבה יותר זול, ובדרך כלל יהיה לו יותר פנאי לענות על שאלות אישיות שלך (מדובר על הוצאה של בערך 150 ש"ח לחודש פלוס מע"מ, שבערך חצי ממנה תקבלי חזרה בהחזרי מס).
יועץ מס ורואה חשבון הם הגופים המורשים לייצג אותך מול רשויות המס ולחתום על הדו"ח השנתי (למנהל חשבונות מותר רק לערוך את הדו"ח, אבל לא לחתום עליו), אבל בהנחה שאת לא חברה בע"מ אין הבדל לעניינך בין יועץ מס לבין רואה חשבון (בוודאי אם מדובר רק על עסק של דוכנים או סטנדים פשוטים), ולכן כדאי לבחור את בעל המקצוע שהכי מתאים לך מהכרות אישית.