מתקני תצוגה
» מאמרים וחדשות
» סטנדים - המדריך השלם
סטנדים - המדריך השלם
נכתב בתאריך: 13/08/10 , עודכן בתאריך:20/08/23
סטנד תצוגה לא רק בא להציג את מרכולתנו אלא הוא מספר סיפור, סיפור של הצלחה
אם אתה לא שם אתה לא קיים, זועקים לנו אנשי הפרסום והשיווק. ובכן גם אם אנחנו שם, אנחנו צריכים לדעת איך להיות שם ומה לעשות שם. אחד הכלים בו אנחנו יכולים להיעזר כדי להצליח "שם" הוא באמצעות סטנדים, שיציגו את מרכולתנו בפני הלקוחות, ויגרמו לנו להיות שם בשבילם. הצבת סטנדים בחנויות גורמת ללקוחות ברוב המקרים לעצור, להסתכל ולבחון את המוצר רק בגלל שהסטנד משך את עיניהם (ברוב המקרים הם אפילו לא ישימו לב לכך שהסטנד הוא זה שמשך אותם).
מה תפקידם של סטנדים
סטנדים הם סוג של מתקן תצוגה שמטרתו לפנות ללקוחות פוטנציאלים של המוצר או השירות אותו מציג הסטנד. לסטנד יתרונות רבים הקשורים לשיווק ופרסום ישיר.
השיווק במקרה של סטנד הוא אינו אגרסיבי ואין שום מוכר או מוכרת שמציעים את המוצר ומספרים עליו, יש רק מתקן עליו כתוב באופן קצר ומשכנע על המוצר, בעצם כל המידע שרוצה החברה המייצרת שהלקוח ידע.
ברוב המקרים מצורפות תמונות של המוצר או המוצרים המוצגים על ידי הסטנד, בצירוף לוגו החברה הגורם ללקוח לזהות את אופי המוצרים שהחברה מייצרת. הסטנדים עובדים וחושפים את המוצרים ללקוח, החשיפה נעשית לבד וחוסכת הוצאות של אנשי מכירות.
סטנדים - למי זה נחוץ
סטנדים מעוצבים עבור שירות/מוצר מיוצרים בדרך כלל עבור מוצרים/שירותים חדשים. הלקוח עובר בסופר או בחנות כשלפתע הוא שם את עיניו על הסטנד המעניין, החדש, הלא שיגרתי, הצבעוני והמושך של המוצר החדש. התכונות הללו של הסטנד הן אלו שגורמות לו לעצור, להסתכל במוצר ולבחון את המוצר/שירות.
הסיבה שמשתמשים בסטנדים מיוחדים עבור מוצרים חדשים היא כדי לשווק אותם כדי שהלקוח ידע שיש מוצר חדש. עבור מוצרים ישנים יותר שלא עוברים מיתוג מחדש (שיווק מחודש – למשל שינוי האריזה) עומדים ברוב המקרים על סטנדים פשוטים וסטנדרטים יחד עם שאר מוצרי החנות הדומים להם בתכונותיהם.
סטנדים מעוצבים - איך זה עובד
על גבי הסטנדים מודפסים או מודבקים פוסטרים צבעוניים שמושכים את עיני הלקוחות. בדרך כלל יש שימוש בצבעים חזקים, הרבה תמונות ומעט מלל. המלל מוגבל למשפטים קצרים שכתובים בכתב בולט וגדול, דבר הגורם ללקוחות רבים לזכור את אותו משפט קצר ומתומצת.
סטנדים - מחירים
מחירי הסטנדים משתנים בהתאם לגודל, לחומר ממנו הם עשויים, לפוסטרים המודבקים עליהם ועוד משתנים. ישנם סטנדים העשויים מקרטון, ישנם כאלו העשויים מתכנת, פלאסטיק, פרספקס ועוד. לכל אחד מהם מחיר שונה. המחירים נעים בין 50 ₪ עבור סטנדים קטנים ופשוטים ומגיעים ל- 500 ₪ ויותר עור הסטנדים הגדולים העשויים מתכת ובעלי תוספות צבעוניות. עיצוב סטנד אינו דבר קל, יש צורך להתייעץ עם אנשי שיווק וגרפיקאים שייצרו את הסטנד המתאים ביותר למוצר שירות.
סטנד מעוצב הוא שגורם ללקוח לעצור ולהתעכב ליד המוצר וגם אם הוא לא מתפתה לקנות אותו באותה הזדמנות, הוא זוכר את המוצר ואת שימושו (בעזרת המלל הקצר המצורף לסטנד) ויכול להיות שיחזור לקנותו או ימליץ לחבר עליו.